פרסומת
לא פחות חדשות

בל הוקס: הסופרת הפמיניסטית האמריקאית מתה בגיל 69

הסופרת הפמיניסטית החלוצית, בל הוקס, מתה בגיל 69. הסופרת מקנטקי שבארה"ב כתבה יותר מ-40 ספרים בנושאים הכוללים גזענות, זכויות נשים, תרבות ואהבה.

הסופרת הפמיניסטית והאקטיביסטית האמריקאית המוערכת, מתה בגיל 69, כך אישרה משפחתה.

בל הוקס מתה אמש (רביעי) בביתה בקנטקי שבארה"ב "מוקפת במשפחתה ובחבריה", לפי ההצהרה. הוקס נחשבה לפורצת דרך בתנועת הפמיניזם המשולבת, ופרסמה כ-40 ספרים במהלך חייה.

שמה האמיתי היה גלוריה ג'ין ווטקינס אבל היא אימצה את שמה של סבתא רבא שלה בל בלייר הוקס כשם עט. עם זאת, הוקס עיצבה בכוונה את שמה שלה באותיות קטנות כדי למקד את תשומת הלב במסר שלה ולא בעצמה. היא אמרה שהיא רוצה שהקוראים יתמקדו ב"מהות של הספרים, לא במי שאני".

הוקס כתבה בקביעות על פמיניזם, גזענות, תרבות, קפיטליזם, פוליטיקה, תפקידי מגדר, אהבה ורוחניות. במיוחד כתבה על האופן שבו הגזע, המגדר והמעמד החברתי של אדם קשורים זה בזה. "אנחנו לא יכולים לראות רווחים בתנועה הפמיניסטית ולהבחין בהם ולהפריד אותם ממאבקים אחרים", אמרה פעם.

https://twitter.com/Enter_Ebony/status/1471151210438791168

פרסומת

אחייניתה, אבוני מוטלי, פרסמה הצהרה בטוויטר המאשרת את החדשות על מותה בצירוף הצהרת המשפחה.

"המשפחה מתכבדת בכך שגלוריה קיבלה פרסים רבים, הצטיינות ותהילה בינלאומית עבור יצירותיה כמשוררת, סופרת, פמיניסטית, פרופסורית, מבקרת תרבות ופעילה חברתית", נכתב בהצהרה.

40 ספרים, שתורגמו ל-15 שפות

הוקס נולדה ב-25 בספטמבר 1952 בהופקינסוויל, קנטקי שבארה"ב והיתה הרביעית מבין שבעה אחים.

היא למדה בבית ספר עם הפרדה בין בנות לבנים במחוז כריסטיאן לפני שהמשיכה לאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה. היא קיבלה תואר שני באנגלית באוניברסיטת ויסקונסין ודוקטורט בספרות באוניברסיטת קליפורניה בסנטה קרוז.

ספרה הראשון, "האם אני לא אישה? נשים שחורות ופמיניזם", יצא לאור ב-1981. הוקס הוציאה יותר מ-40 ספרים, שתורגמו ל-15 שפות, החל ממאמרים ושירה ועד לספרי ילדים. "העבודה שלי כל כך אקלקטית; היא משתרעת על קשת רחבה כל כך", אמרה פעם בראיון.

משנת 2004 עבדה הוקס כמורה במכללת בריה ובשנת 2010 פתח בית הספר את מכון בל הוקס במכללת בריה. היא הוכנסה להיכל התהילה של הסופרים של קנטקי ב-2018.

פרסומת

"אני רוצה שהעבודה שלי תהיה על ריפוי," אמרה הוקס. "אני סופרת ברת מזל כי כמעט כל יום בחיי אני מקבלת מכתב, שיחת טלפון מאנשים שמספרים לי איך העבודה שלי שינתה את חייהם". בעקבות החדשות על מותה, חברתה של הוקס, לינדה סטרונג-ליק, אמרה: "היא הייתה אחת מחברותיי היקרות והעולם הוא לא אותו דבר היום בלעדיה".

סופרת רבי המכר האמריקאית, רוקסן גיי, צייצה בטוויטר: "אוי לבי. בל הוקס. הלוואי שהיא תנוח בכוחה. אי אפשר להסביר את מותה וחסרונה".

הארגונים: UN Women, ו-"ישות האומות המאוחדות לשוויון מגדרי", הודו להוקס על מורשתה ו"על כך שלימדה אותנו שפמיניזם מיועד לכולם".

קורנל ווסט, פרופסור ומבקר תרבות בארה"ב, אמר שהוקס היתה "ענקית אינטלקטואלית, גאונה רוחנית והשווה באדם! לעולם לא נשכח אותה!"

בני משפחתה מתכננים לארח אירוע כדי "לחגוג את חייה" במועד מאוחר יותר.

פרסומת

הוספת תגובה

Back to top button