פרסומת
חדשות להטבפא"קחדשות להטבפא"ק בארץלא פחות חדשותלהטבפא"ק

בכיר בעיריית תל אביב ניצל מינית קטין: "השתמש בי כשהייתי בן 15"

לאחר גל העדויות נגד בכירים בקהילה הלהטבפא"קית על הטרדות ואינוס לכאורה, הערב מגיעה עדות חדשה של גבר נגד בכיר בעיריית ת"א: "הייתי צריך להקריב את הגוף שלי בשביל לשרוד".

"הגעתי לתל אביב והמוצא האחרון שלי היה עיסוק בזנות, באמת לא היתה לי ברירה אחרת. מהר מאוד הבנתי שכל מי שמגיע לרחוב בגיל כזה צעיר, מגיע לשם כי הוא רוצה להמשיך לחיות. הייתי עומד בכביש, היו עוצרים לידי, שואלים אותי כמה שאלות ואז עליתי לרכב. אחר כך היינו נוסעים למקום שקט, היו כמה מקומות קבועים ושם מבצעים את האקט שהייתי רק מחכה שייגמר. היו משלמים לי והייתי יורד מהרכב. הם היו ממשיכים בחיים שלהם ואני הייתי מחכה ללקוח הבא" שיתף הערב גבר המעיד נגד בכיר בעיריית תל אביב.

הגבר המתלונן סיפר הערב ל"ישראל היום" ולאחר מכן הרחיב בראיון מצולם ל"חדשות 12" של קשת כי נאלץ לעזוב את ביתו בגיל 13 ולעבור לעיר תל אביב. שם התגורר ברחוב, ישן בחדרי מדרגות ובחוף הים. במסגרת ניסיונותיו לשרוד, הגיע לתחנה המרכזית הישנה בעיר והחל לעסוק בזנות.

"פגשתי אותו בפעם הראשונה כשהייתי בן 15. הוא הגיע עם הרכב שלו ואני זוכר שהיה ריח ממש רע ברכב ובתוכו בן אדם מאוד לחוץ. נכנסתי לרכב ונסענו משם. מהלחץ והפחד שלו, הכל היה צריך להיות מהר מאוד וזה עבד לטובתי כי לא רציתי להיות שם", משתף המתלונן על מפגש בעודו קטין עם בכיר בעיריית תל אביב. אותו בכיר אסף את המתלונן ברכבו למקום סמוך ושם החל ללטף אותו ולבצע בו אקט מיני. "במשך חצי שנה אנחנו נפגשים באופן קבוע אחת לכמה שבועות. הוא היה מגיע לשם ואם אני שם, ברור שהוא רוצה אותי", כך לדברי המתלונן.

"במפגשים הראשונים זה היה מאוד קונקרטי וחדור מטרה. הוא היה משלם לי 300-250 שקלים והייתי הולך לקנות אלכוהול כדי לטשטש את מה שהיה לי", מספר המעיד, "רק רציתי שזה ייגמר. לא נמשכתי אליו, נגעלתי ממנו. אחרי כמה מפגשים הוא התחיל קצת לדבר ולהכיר, ואני שיתפתי פעולה כי הסבירו לי שככה בונים לקוח קבוע ואני צריך שיהיו לי לקוחות קבועים כדי שיהיה לי מה לאכול".

על הרגשות שעבר אחר מקרי הניצול סיפר הערב, "הייתי יורד מהרכב ומרגיש מזוהם. הרגשתי שאני רוצה לטבול את עצמי במי אש. תדמיין את הדבר שאתה לא מסוגל לאכול או להכניס לפה, ואני מכריח אותך לאכול מנה ענקית שלו ואין לך ברירה אחרת, אתה חייב לאכול את זה. נוגעים בך ואתה כבול. אני מקריב את הגוף שלי ואני משחק את המשחק אבל אני לא רוצה להיות שם".

פרסומת

"הוא היה בין הלקוחות הראשונים, ובעצם הכניסה שלי לעולם הזנות. בשלב הזה החיים שלי הלכו והידרדרו. אתה צריך להבין שכדי לעבור את הדבר הזה, אחרי המפגש אתה חייב להיות אלכוהול וסמים כדי לשכוח את מה שהיה", סיפר המעיד על השפעת המפגשים למול בכיר העירייה. "אלו אנשים שלעולם לא הייתי עושה איתם משהו אם לא היה כסף. ככל שעובר הזמן ואני בתוך הסיפור אז יש יותר אלכוהול, יותר סמים, המצב הבריאותי לא טוב. הפכתי להיות בן אדם של לילה. בבוקר הייתי זרוק באיזו פינה ובלילה אני בזנות".

כעבור שנים אחדות החל הגבר המעיד בהליך שיקום באמצעות עמותת "עלם" והצליח לצאת ממעגל הזנות, "עזבתי את הזנות והרגשתי שהחיים שלי הצליחו לעלות המסלול הנכון", הוא משחזר, "יום אחד הלכתי ברחוב ונתקלתי בתמונה שלו. פשוט קפאתי במקום והכל חזר לי ברגע. הרמתי את הטלפון, צילמתי ושלחתי לעובדת סוציאלית שליוותה אותי באותה תקופה. שאלתי אותה, 'את יודעת מי זה?'. היא אמרה לי מי הוא. הסברתי לה שזה הבחור הקבוע שהיה לי וסיפרתי לה עליו. הנחתי לזה ולא עשיתי עם זה כלום כי העדפתי להתמקד בחיים שלי".

אחרי שלוש שנים הם נפגשים שוב במקרה, כאשר הגבר המתלונן כבר בן 24, המתלונן מספר כי צרכן הזנות עצר ליד ביתו במקרה ומיד הוא זיהה אותו. "אמרתי לו, 'חכה רגע, אני נכנס לסופר, קונה משהו וחוזר'. נכנסתי לסופר, הפעלתי את המצלמה, והתיישבתי לידו. הדבר הראשון שהוא עשה זה לגעת בי. קראתי לו בשמו, הוא ענה לי, 'לא'. שאלתו אותו, 'אתה בטוח?', הוא ענה לי, 'כן' והציע לי 150 שקל. שאלתי אותו שוב והוא הכחיש שוב. התלבטתי אם לירוק לו בפרצוף אבל בסוף רק ירדתי משם".

העדויות נגד העיתונאי גל אוחובסקי וחבר מועצת העיר ת"א איתי פנקס-ארד הציפו אצל הגבר המעיד את הרגעים הללו, והוא החליט להתקשר לאותו בכיר מעיריית תל אביב ולהתעמת איתו. השניים נפגשו בבית קפה והגבר המתלונן החל להטיח בו האשמות, "סיפרתי לו על ההשלכות של המעשים שלו, ואיך הוא גרם לי לשנוא את עצמי. הוא מיד ידע מי אני וזכר את המקרים. הוא לא ביקש סליחה ולא התנצל. הוא בעיקר היה עסוק בלהתבכיין לי על מצבו המשפחתי ועל המצב הבריאותי של כמה מהקרובים אליו. צילמתי את המפגש במצלמה נסתרת והוא גם חשד בזה, אבל רגע לפני שנפרדנו הוא שוב ניסה לגעת בי".

לאחר המפגש המצולם "הוא שלח לי הודעה שבה הוא כתב: 'אחי, אתה נסיך, ריגשת אותי'", סיפר הגבר, ולמחרת הבכיר ניסה לטענתו לתאם איתו שוב ארוחת ערב, נדמה כי רצה להשתיק אותו ולמנוע ממנו לפנות לכלי התקשורת. "כל תחושת הגועל והטראומה צפו מחדש, והוא חושב שבארוחת ערב הוא יפתור הכל", מספר יאיר. "במקום לנסות לתקן, הוא עשה הרבה יותר גרוע".

"כשאתה בגיל הזה, בזמן שאתה בכלל אמור להיות בבית ספר ואתה לבד בעולם ורק מחכה שהיום ייגמר, אין לך שיקול דעת והוא מבחינתי היה חלק מזה. הרגשתי שהיה פה ניצול של המצב האישי, הכלכלי וההישרדותי שלי, ושהשתמשו בגוף שלי", שיתף בתחושותיו המתלונן.

פרסומת

עורך הדין שרון נהרי, פרקליטו של בכיר העירייה, מסר בתגובה: "הוא בהחלט מכחיש פגישה עם נערים או עם נער בן 15. הוא לא נפגש עם נער בן 15 ולא מכיר את הבחור. מדובר בסחיטה באיומים שאותו אדם מנסה לסחוט. הוא שוחח ודיבר לפני שלוש, ארבע שנים בפגישה של כמה דקות עם אותו קטין ברכב. ביקש לשכור את שירותיו לפני תיקון חוק העונשין. הדבר היה מותר על פי חוק, לא היה שום איסור לכך. ברגע שהבגיר ביקש סכום גדול יותר, הוא החליט שלא להתקדם איתו ובכך זה הסתיים".

האגודה למען הלהט"ב מסרה כי "אנחנו מעודדים.ות את ניקוי האורוות שמתרחש בקהילה שלנו, ונמצאים לרשות הנפגעים והנפגעות בכל אשר יזדקקו. הם החשובים ביותר ותשומת הלב הקהילתית צריכה להיות נתונה להם למען בריאותם ורווחתם. לא נקבל אף סוג של פגיעה, הטרדה או ניצול מיני- לא בקהילה שלנו ולא מחוצה לה. אנחנו מבקשים מכם.ן, חברי וחברות הקהילה הגאה להמשיך לשתף, לדווח ולספר. אתם.ן לא לבד, אנחנו איתכם".

1203 – קו סיוע לנפגעי.ות תקיפה מינית במענה ע״י גברים

1202 – קו סיוע לנפגעי.ות תקיפה מינית במענה ע״י נשים

צ'אט קול מילה – https://www.kolmila.org.il

קו הקשב להורים: 09-8855822

קו הקשב של האגודה פועל במהלך השבוע בימים א׳-ה׳ בין השעות 19:30-22:30 בטלפון: 2982* ובאפליקציית WhatsApp במספר: 058-6205591

פרסומת

הוספת תגובה

Back to top button