פרסומת
חדשות להטבפא"קחדשות להטבפא"ק בארץלא פחות חדשותלהטבפא"ק

שמו של החשוד בניצול מיני של קטין הוא ארנון גלעדי, המשנה לראש העיר ת"א לשעבר

הערב (חמישי) הותר לפרסום שמו של הבכיר בעיריית תל אביב, ארנון גלעדי, אשר נגדו העיד המתלונן, אז צעיר בן 15, כי ניצל אותו מינית. גלעדי כיהן כמשנה לראש עיריית תל אביב-יפו וכיום הוא יו"ר סיעת הליכוד בעירייה.

רון חולדאי בתגובה לפרסום שמו של ארנון גלעדי שנטען כי ניצל מינית קטין בן 15: "המעשים המיוחסים לחבר המועצה ארנון גלעדי הם קשים וחמורים".

"האמת צריכה להתברר על ידי גורמי אכיפת החוק וככל שבוצעו מעשים פליליים הוא צריך לתת את הדין. חשוב לומר באופן עקרוני – אין שום סובלנות לפגיעות מיניות מכל סוג, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנערים ונערות, ויש לגנותן בכל תוקף" הוסיף ראש עריית תל אביב.

הערב (חמישי) הותר לפרסום שמו של הבכיר בעיריית תל אביב, ארנון גלעדי, אשר נגדו העיד המתלונן, אז צעיר בן 15, כי ניצל אותו מינית. גלעדי כיהן כמשנה לראש עיריית תל אביב-יפו וכיום הוא יו"ר סיעת הליכוד בעירייה. הגבר המעיד התלונן כי פגש את יו"ר סיעת הליכוד של העיר תל אביב בפעם הראשונה כשהיה בן 15. גלעדי הגיע עם רכבו כך שיחזר המתלונן והשניים נסעו למקום סמוך, שם החל ללטף גלעדי את הקטין ולבצע בו אקט מיני לכאורה. "במשך חצי שנה אנחנו נפגשים באופן קבוע אחת לכמה שבועות. הוא היה מגיע לשם ואם אני שם, ברור שהוא רוצה אותי", כך לדברי המתלונן.

ארנון גלעדי המשנה לראש עריית תל אביב ויושב ראש סיעת הליכוד לשעבר | צילום: פרו אסטרטגיה, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons
הותר לפרסום: החשוד בניצול מיני של קטין הוא ארנון גלעדי, שכיהן כמשנה לראש עריית תל אביב ובהווה יושב ראש סיעת הליכוד בעירייה | צילום: פרו אסטרטגיה, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

"במפגשים הראשונים זה היה מאוד קונקרטי וחדור מטרה. הוא היה משלם לי 300-250 שקלים והייתי הולך לקנות אלכוהול כדי לטשטש את מה שהיה לי", מספר המעיד, "רק רציתי שזה ייגמר. לא נמשכתי אליו, נגעלתי ממנו. אחרי כמה מפגשים הוא התחיל קצת לדבר ולהכיר, ואני שיתפתי פעולה כי הסבירו לי שככה בונים לקוח קבוע ואני צריך שיהיו לי לקוחות קבועים כדי שיהיה לי מה לאכול".

על הרגשות שעבר אחר מקרי הניצול סיפר הערב, "הייתי יורד מהרכב ומרגיש מזוהם. הרגשתי שאני רוצה לטבול את עצמי במי אש. תדמיין את הדבר שאתה לא מסוגל לאכול או להכניס לפה, ואני מכריח אותך לאכול מנה ענקית שלו ואין לך ברירה אחרת, אתה חייב לאכול את זה. נוגעים בך ואתה כבול. אני מקריב את הגוף שלי ואני משחק את המשחק אבל אני לא רוצה להיות שם".

פרסומת

"הוא היה בין הלקוחות הראשונים, ובעצם הכניסה שלי לעולם הזנות. בשלב הזה החיים שלי הלכו והידרדרו. אתה צריך להבין שכדי לעבור את הדבר הזה, אחרי המפגש אתה חייב להיות אלכוהול וסמים כדי לשכוח את מה שהיה", סיפר המעיד על השפעת המפגשים למול בכיר העירייה. "אלו אנשים שלעולם לא הייתי עושה איתם משהו אם לא היה כסף. ככל שעובר הזמן ואני בתוך הסיפור אז יש יותר אלכוהול, יותר סמים, המצב הבריאותי לא טוב. הפכתי להיות בן אדם של לילה. בבוקר הייתי זרוק באיזו פינה ובלילה אני בזנות".

כעבור שנים אחדות החל הגבר המעיד בהליך שיקום באמצעות עמותת "עלם" והצליח לצאת ממעגל הזנות, "עזבתי את הזנות והרגשתי שהחיים שלי הצליחו לעלות המסלול הנכון", הוא משחזר, "יום אחד הלכתי ברחוב ונתקלתי בתמונה שלו. פשוט קפאתי במקום והכל חזר לי ברגע. הרמתי את הטלפון, צילמתי ושלחתי לעובדת סוציאלית שליוותה אותי באותה תקופה. שאלתי אותה, 'את יודעת מי זה?'. היא אמרה לי מי הוא. הסברתי לה שזה הבחור הקבוע שהיה לי וסיפרתי לה עליו. הנחתי לזה ולא עשיתי עם זה כלום כי העדפתי להתמקד בחיים שלי".

אחרי שלוש שנים הם נפגשים שוב במקרה, כאשר הגבר המתלונן כבר בן 24, המתלונן מספר כי צרכן הזנות עצר ליד ביתו במקרה ומיד הוא זיהה אותו. "אמרתי לו, 'חכה רגע, אני נכנס לסופר, קונה משהו וחוזר'. נכנסתי לסופר, הפעלתי את המצלמה, והתיישבתי לידו. הדבר הראשון שהוא עשה זה לגעת בי. קראתי לו בשמו, הוא ענה לי, 'לא'. שאלתו אותו, 'אתה בטוח?', הוא ענה לי, 'כן' והציע לי 150 שקל. שאלתי אותו שוב והוא הכחיש שוב. התלבטתי אם לירוק לו בפרצוף אבל בסוף רק ירדתי משם".

העדויות נגד העיתונאי גל אוחובסקי וחבר מועצת העיר ת"א איתי פנקס-ארד הציפו אצל הגבר המעיד את הרגעים הללו, והוא החליט להתקשר לאותו בכיר מעיריית תל אביב ולהתעמת איתו. השניים נפגשו בבית קפה והגבר המתלונן החל להטיח בו האשמות, "סיפרתי לו על ההשלכות של המעשים שלו, ואיך הוא גרם לי לשנוא את עצמי. הוא מיד ידע מי אני וזכר את המקרים. הוא לא ביקש סליחה ולא התנצל. הוא בעיקר היה עסוק בלהתבכיין לי על מצבו המשפחתי ועל המצב הבריאותי של כמה מהקרובים אליו. צילמתי את המפגש במצלמה נסתרת והוא גם חשד בזה, אבל רגע לפני שנפרדנו הוא שוב ניסה לגעת בי".

עורך דינו של גלעדי, שרון נהרי, מסר בתגובה לפרסום כי: "למעט מפגש מלפני שלוש שנים עם בגיר שלא הבשיל הוא מכחיש קשר לקיום יחסי מין עם קטינים בכלל ובפרט עם אותו אדם. הוא הגיש תלונה על סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות ועל הטרדה מינית והוא כרגע נפגע עברה וחוסה תחת הגנות אלו לרבות איסור פרסום שמו".

נגד ארנון גלעדי הוגש בחודש יולי האחרון (2021) כתב אישום במסגרת פרשת השחיתות שבה מואשם גם חבר הכנסת דוד ביטן. לפי אחד מכתבי האישום בפרשה הזו, בשנים 2017-2011 קיבל ביטן טובות הנאה כספיות בסכום של 285 אלף שקלים מיזם, תמורת קידום מיזמי נדל"ן בתל אביב. בתמורה פעל ביטן להשפיע על ארנון גלעדי כדי שזה יפעל לקדם היבטים של המיזמים במסגרת תפקידו בעיריית תל אביב. גלעדי, כך נטען, נענה לבקשות וקיבל בעצמו טובות הנאה.

פרסומת

הלב 24/7 תל אביב, תוכנית של עמותת עלם ומשרד הרווחה לבני נוער וצעירים הנמצאים בזנות, שיתפו: "זנות היא אקט של הישרדות. לא בחירה. כשאתה קטין ברחוב וצריך לשרוד אתה בוחר מבין האופציות המעטות שיש לך. לצערנו, לא מעט מבוגרים מנצלים היטב את הנערים הללו, ותאמינו לנו, ארנון גלעדי זה טיפה בים. הלוואי והגל החדש ישטוף החוצה את כל שמות הגברים שניצלו ושידלו נערים שרק רצו לשרוד".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הגיבה הבוקר על העדות של הגבר המתלונן מאמש: "העדויות שממשיכות להתפרסם על פגיעות מיניות בקהילה הגאה מזכירות לנו שוב כמה חשוב לדבר. כמה מהפכות מתחילות מאומץ של נפגעות ונפגעים. פערי כח הם כמעט תמיד הסיבה לפגיעה, כמו בעדות שפורסמה בחדשות 12. אני מאמינה לנפגעים, עכשיו על המשטרה למצות כל הליך, ועלינו כחברה לדאוג שזה יפסיק לקרות".

האגודה למען הלהט"ב מסרה אמש בתגובה לעדות הקשה: "אנחנו מעודדים.ות את ניקוי האורוות שמתרחש בקהילה שלנו, ונמצאים לרשות הנפגעים והנפגעות בכל אשר יזדקקו. הם החשובים ביותר ותשומת הלב הקהילתית צריכה להיות נתונה להם למען בריאותם ורווחתם. לא נקבל אף סוג של פגיעה, הטרדה או ניצול מיני- לא בקהילה שלנו ולא מחוצה לה. אנחנו מבקשים מכם.ן, חברי וחברות הקהילה הגאה להמשיך לשתף, לדווח ולספר. אתם.ן לא לבד, אנחנו איתכם".

הוספת תגובה

Back to top button